اخبار و اطلاعیه ها

125 نفر از فعالان فرهنگی و رسانه ای اردبیل در حال گذراندن دوره طرح ولایت هستند

مهدی جدی مسئول برگزاری دوره های طرح ولایت در استان اردبیل در گفتگو با مبناها گفت: دوره طرح ولایت هم اکنون بصورت غیرمتمرکز با حضور 125 در حال برگزاری است. به گفته جدی تاکنون تدریس کتاب نخست این دوره با عنوان «معرفت شناسی» با تدریس دکتر ملک زده و دکتر میرزایی به پایان رسیده و پنج کتاب بعدی به صورت مجازی ارائه می شود.

مسئول برگزاری دوره های طرح ولایت در اردبیل با اشاره به استقبال خوب جوانان این استان از دوره طرح ولایت گفت: در مرحله نخست ثبت نام ها 400 نفر از اقشار مختلف همچون طلاب، معلمان،کارکنان ادارات و فعالان فرهنگی و رسانه ای هم استانی در این دوره نام نویسی کردند. وی افزود: پس از اتمام نام نویسی ها، از تمام افراد مصاحبه گرفته شد و نهایتاً دو کلاس از برادران و سه کلاس از خواهران تشکیل شد.

جدی با اشاره به همکاری دستگاه های فرهنگی استان برای برگزاری دوره طرح ولایت گفت: با هماهنگی های صورت گرفته توانستیم با مجموعه های فرهنگی استان از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حوزه علمیه استان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مجموعه های مردمی از جمله قرارگاه فرهنگی اجتماعی فاطمه الزهرا(س)، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی استان اردبیل همکاری کنیم.

مسئول برگزاری دوره های طرح ولایت در اردبیل تقویت مبانی دینی و معرفتی را لازمه فعالیت فرهنگی دانست و گفت: اگر بتوانیم با کمک دوره هایی چون طرح ولایت، بنیان های فکری و اسلامی فعالان فرهنگی استان را تقویت کنیم، آنوقت می توانیم به غنا و اثرگذاری فعالیت هایمان امیدوار باشیم.

جدی دوره طرح ولایت را تقویت کننده انگیزه های الهی و محرکی در پیشبرد اهداف فرهنگی دانست و افزود: طرح ولایت حلقه گم شده فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل است که خلأ آن در سال های گذشته به تشکل های مختلف ضربه زده است.

وی هدف اصلی از برگزاری این دوره در اردبیل را پرکردن بخشی از خلأ فکری و محتوایی نیروها دانست و اظهار امیدواری کرد بتوانند طرح ولایت را که برگرفته از مبانی ناب اسلامی است و با زحمات حضرت علامه مصباح یزدی به عنوان یک امانت به نسل کنونی رسیده را به عموم مردم به خصوص جوانان منتقل کنند و آنها را در معرض این محتوای ناب قرار دهند.

ادامه مطلب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا