اخبار و اطلاعیه ها

آیت‌الله مصباح‌ حکیمی ضد تحجر و التقاط و سدی محکم مقابل جریانات سکولار بود

به گزارش مبناها، جمعی از دانشجویان «طرح ولایت» طی پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کردند: آن علامه بصیر هر گاه انقلاب و ولایت فقیه را در معرض خطر می دید بدون ملاحظه عناوین و تعارفات مرسوم با غیرتی مثال زدنی وارد صحنه شده و از ولایت فقیه دفاع می کرد.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

️سرانجام آن روز تلخ فرا رسید و فرزندان معنوی و فکری علامه مجاهدآیت الله مصباح یزدی(ره) را به سوگ نشاند. مقام معظم رهبری(حفظه الله)  همزمان با سالروز شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی که براستی بازوی  ولایت در دفاع از کیان و مرزهای جغرافیایی اسلام در برابر متجاوزین بود بازوی دیگری را در مصاف فکری با دشمنان و منحرفین انقلاب و دفاع از مرزهای فکری و عقیدتی اسلام از دست داد.
هر چند هم اکنون روح ملکوتی آن بزرگوار در کنار اولیاء و انبیاء الهی متنعم است لیکن براستی  فقدان چنین شخصیت ارزشمندی برای  شاگردان و ارادتمندان و همه آشنایان با این شخصیت  کم نظیر دنیای اسلام بسی دردناک است؛ امیدواریم خداوند صبری جمیل در فراق ایشان به ما عنایت فرماید.

  آن  شخصیت گرانقدر حاصل عمر بزرگانی مانند امام خمینی،علامه طباطبایی و آیت الله بهجت (رحمه الله علیهم) و جمع فضایل این سه بزگوار در فقاهت و شجاعت،آزاد اندیشی و عمق فکری و معنویت و تواضع بود و به جرات می توان گفت ارادتمندان آن حکیم فرزانه و عمار انقلاب  نتوانستند نمی از دریای بیکران فضائل ایشان را به جامعه معرفی کنند. آوازه شخصیت علمی ایشان به حدی بود که برخی از اندیشمندان غربی را به خضوع و تکریم ایشان واداشته بود.

آن بزرگوار از ابتدای جوانی مجاهدت فکری و علمی خود را شروع کرد و ماحصل این تلاشهای شبانه روزی انبوهی از دستاوردهای فکری است که همچون چراغی فراروی پویندگان راه حقیقت خودنمایی می کند و عصاره این تلاشها ارائه منظومه فکری اندیشه های بنیادین اسلامی به نام طرح ولایت است که علامه مصباح یزدی آن را حاصل عمر خود معرفی می کرد که در طول بیش از بیست سال از اجرای این طرح فکری هزاران نفر از جوانان تشنه و جویای حقیقت با منظومه معارف اسلامی آشنا شدند.به فرموده مقام معظم رهبری علامه مصباح منبع اندیشه بی غل و غش اسلامی بود.

غنای علمی او به حدی بود که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان عقبه تئوریک نظام یاد کرده و از ابتدای انقلاب تا کنون همواره یکی از تکیه گاه ها و امیدهای مقام معظم رهبری و  نظام اسلامی برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب بودند. مناظرات علمی  او در ابتدای انقلاب با گروه های مارکسیست در دهه  50 و 60 و نیز قیام بی پروا و بدون ملاحظه  او علیه تحریف معارف اسلامی از دهه 70 تا کنون از او چهره فیلسوفی مجاهد و مبارز را ترسیم کرده است که هیچ گاه از ذهن ها پاک نمی شود.او حکیمی ضد تحجر و التقاط بود و شخصیتی نبود که در کنجی خزیده و خود را با اصطلاحات علمی سرگرم کند بلکه همواره  تلاشهای علمی خود را معطوف به حفظ و ارتقای نظام اسلامی کرده و سد محکمی در مقابل جریانات سکولار بود.

️علامه مصباح یزدی (ره) جزو معدود متفکرانی بود که سعی در ارائه اندیشه اسلامی در قالبی نوین و نظام مند داشت و آثار علمی بدیع به جای مانده از او مانند تفسیر وزین معارف قرآن و کتاب آموزش فلسفه و… شاهدی بر این مدعاست. ایشان به دستور امام خمینی(ره) موسسه در راه حق و بنیاد علمی باقر العلوم(ع) را بنا نهادند و پس از آن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  را تاسیس نمودند که تا کنون هزاران دانش آموخته را تحویل نظام اسلامی داده  و یکی از نقاط امید انقلاب برای پرورش کادرهای مومن ،مجاهد و عالم بوده و خواهد بود.

و اما مجاهدتهای سنگین فکری و علمی ایشان  بگونه‌ای نبود که حضور آن عمار انقلاب را در صحنه‌های اصلی و حساس انقلاب کمرنگ کند. حضور در مجالس مختلف خبرگان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع جهانی اهل بیت و… و موضع گیری‌های صریح و بدون ملاحظه  او در برابر فتنه گران و منحرفین فکری از فرازهای بیاد ماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است.

آن علامه بصیر  هر گاه انقلاب و ولایت فقیه را در معرض خطر می دید بدون ملاحظه عناوین و تعارفات مرسوم  با غیرتی مثال زدنی وارد صحنه شده و از ولایت فقیه دفاع می کرد.او عبور از ولایت فقیه را به منزله شکاندن ستون خیمه می دانست و حمله به این رکن رکین انقلاب را هیچ گاه تاب نمی آورد و با خروشی مثال زدنی وارد صحنه می شد.تواضع مثال زدنی این شخصیت وزین علمی در برابر مقام معظم رهبری گواه این مدعاست.

️صفا و فروتنی این شخصیت وزین علمی در برابر مقام معظم رهبری و آحاد مردم نشان دهنده علو درجات معنوی این شخصیت جلیل القدر بود. او سالیان متمادی از محضر عارف کم نظیر آیت الله بهجت(ره)  تلمذ کرده بود و گدایی اهل بیت را افتخار خود می دانست او دلداده حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) بود و هر آنکس که از نزدیک با او مراوده داشت شیفته اخلاق و تواضع و منش آن بزرگمرد می شد.

️چنین شخصیتی با ابعاد پیشگفته همواره در معرض هجمه سنگین و ترور شخصیت توسط دشمنان انقلاب و مزدوران داخلی  قرار داشت و دشمن از هر فرصتی برای آسیب زدن به این چهره نورانی فروگذار نبود.

علامه مصباح یزدی از بین ما پر کشید اما یادگارهای برجسته فکری  از خود بر جای گذاشت که چراغی است فراروی جویندگان حقیقت.بر همه شاگردان و ارداتمندان آن عزیز فرض است که با ترویج این سرمایه وزین فکری روح ان بزرگوار را شاد کرده و خط اصیل فکری اسلامی-انقلابی را حراست نمایند. هر چند درگذشت این عالم جلیل القدر ضایعه ای سنگین و جبران نشدنی برای انقلاب است لیکن دشمن بداند این موضوع نمی تواند در عزم پولادین مردم مومن و متدین خللی وارد کند.

️استاد بزرگوار ما هم اکنون در جوار شهدا و موالیان خود متنعم است و وجود پر مهر او بیش از همیشه برای افاضه آماده است از روح آن عزیز  سفر کرده می خواهیم شاگردان خود را دعا کرده و توفیق انها را در حراست از مرزهای اندیشه اسلامی و صیانت از ولایت فقیه و خط اصیل انقلاب اسلامی از خداوند متعال طلب کند.

مجددا از اعماق جان رحلت این فقیه، فیلسوف و متفکر مجاهد عالم اسلام حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی(ره) را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای (حفظه الله)  حوزه های علمیه؛ دانشگاه های کشور و بیت معظم و فرزندان فاضل ایشان مخصوصا حضرات آقایان دکتر علی مصباح و دکتر مجتبی مصباح تسلیت عرض می نماییم.

دانشجویان دانش آموخته طرح ولایت

بنیاد آموزش های انقلابی

ادامه مطلب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا