اخبار و اطلاعیه ها

گزارش آغاز طرح ولایت استان خراسان جنوبی؛ ثبت نام بیش از سیصدنفر

در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین محمد سنجری

حجت الاسلام والمسلمین محمد سنجری از دانش آموختگان سابق دوره های طرح ولایت و مسئول دوره طرح ولایت استان خراسان جنوبی گزارشی از آخرین وضعیت مهمترین دوره کادرساز کشور را در استان شان ارائه فرمودند.

سوال: خداقوت خدمت جنابعالی و یارانتان در ستاد دوره طرح ولایت استان خراسان جنوبی، دوره شما کاملا زیر نظر موسسه امام خمینی (ره) و با نظارت آن موسسه برگزار می­شود؟
تمام ارکان دوره از جمله اساتید دوره، برنامه آموزشی و منابع دروس طی تفاهم نامه رسمی توسط موسسه امام خمینی ره مهیا شده است و نقش ستاد استانی تسهیل ثبت نام و پذیرش  و ان شاءالله بحث تداوم هست.

 

خواهشمند است بفرمایید که در این دوره چند نفر از جوانان و علاقه مندان به مبانی تفکر اسلامی ثبت نام نمودند و طریقه ثبت نام و تبلیغ را توضیح دهید؟

تعداد افراد شرکت کننده در دوره طرح ولایت حدودا سیصد نفر بودند، که طی روند مصاحبه ده ها نفر پذیرش شدند.
ثبت نام از طریق سایت جامع طرح ولایت به آدرس Mabnaha.ir انجام گرفت و در تبلیغ دوره نیز از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغ توسط دانش آموختگان قدیمی طرح ولایت و تبلیغ چهره به چهره کمک گرفته شده است.

 

الان چند نفر نهایتا در مرحله اول دوره پذیرفته شدند؟
نهایتا در مرحله ابتدایی دوره هشتاد نفر پذیرفته شده اند.

 

انگیزه عزیزان پذیرفته شده در طرح ولایت را چطور ارزیابی می کنید ؟
انگیزه و میل این بزرگواران با توجه به شناخت نسبی که از دوره پیدا کرده بودند بسیار بسیار بالا بوده و هست. همچنین توقعات از برگزارکنندگان نیز بسیار بالاست و همچنان که الان مشغول برگزاری دوره هستیم بسیار پیگیر و مشتاق هستند.

 

ستاد دوره طرح ولایت استان خراسان جنوبی برنامه ای برای حضوری شدن دوره در صورت برداشته شدن شرایط دارد؟
با توجه به این که در دوره حضوری به مراتب کیفیت آموزش بسیار بالاتر است از همین جهت آمادگی برگزاری این دوره در استان وجود دارد و اگر زمانی شرایط مهیا شود حتما دوره را حضوری برگزار می کنیم.

 

گویا بناست این طرح مهم در شهرستان طبس هم برگزار شود. شهرستان طبس را ان شاالله از چه زمانی شروع میکنید و تا کنون چند نفر ثبت نامی داشته اید ؟
شهرستان طبس یک منطقه با پتانسیل بالاست که خود به تنهایی قریب به صد و پنجاه نفر ثبت نامی داشته که با پذیرش نهایی در فرآیند مصاحبه بین شست تا هفتاد نفر برای دوره پذیرش شده اند.

برای سایر شهرستان ها برنامه ای دارید؟
برنامه میان مدت ستاد استان برای سایر شهرستانها رایزنی و شناسایی ظرفیت‌های آن مناطق برای توسعه طرح ولایت است که شناسایی دانش آموختگان قدیمی و ارتباط گرفتن با آن ها بسیار به ما کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا