اخبار و اطلاعیه ها

از ویژگی های ممتاز و کم نظیر طرح ولایت، معنویت بسیار بالا در این دوره ها بود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد ابوترابی رئیس مرکز دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) و از اساتیدی که در اولین دوره ی طرح ولایت دانشجوئی حضور داشتند، هستند.

پس از گذشت بیش از بیست سال که از اولین دوره ی آموزش اندیشه های بنیادین میگذرد و این طرح هر سال مورد استقبال بیش از پیش دانشجویان و گروه های مختلف قرار میگیرد، حجت الاسلام دکتر احمد ابوترابی از اساتید اولین دوره طرح ولایت دانشجوئی در مصاحبه با روابط عمومی مرکز آموزش اندیشه های بنیادین (مآب) در مورد اولین دوره طرح ولایت گفتند: در سال 1375 که بنده استاد طرح ولایت بودم دو گروه در آن زمان کلاس داشتند. یک گروه دانشجویان و یک گروه اساتید دانشگاه ها بودند. خواهران و برادران در این دوره حضور داشتند.

رئیس مرکز دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی گفت: خود علامه مصباح یزدی درس معرفت شناسی را و علامه محمد تقی جعفری فلسفه ی حقوق تدریس می کردند. مرحوم حضرت آیت الله حسن خرم آبادی بحث ولایت فقیه را برای اساتید تدریس می کردند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: حضرت آیت الله رجبی درس انسان شناسی را و آیت الله سید محمد رضا مدرسی، عضو فقهاء شورای نگهبان، درس فلسفه ی اخلاق را تدریس می کردند. سه شب در هفته حضرت آیت الله موحدی کرمانی درس اخلاق می گفتند که حضرت آیت الله مصباح یزدی همیشه پای این درس اخلاق می نشستند. مرحوم آقای مدد پور هم چند جلسه غرب شناسی برای اساتید تدریس داشتند. در قسمت دانشجوئی هم آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح یزدی که در طرح ولایت مستقر بودند و حجج اسلام روانبخش، معلمی و ملکیان را در خاطرم هست که تدریس داشتند. مسئول اجرائی آن دوره حجت الاسلام حاجی صادقی بودند.

وی گفت: تا آنجا که به یاد دارم در آن سال 300 نفر در طرح ولایت دانشجوئی شرکت کرده بودند. گاهی افراد صاحب منصب در دانشگاه ها آن زمان در کلاس اساتید شرکت میکردند.

حجت الاسلام دکتر احمد ابوترابی گفت: شب اول که بنده به آنجا رسیدم، چند روزی بود که کلاس ها شروع شده بود.در آن دوره بنده هستی شناسی را تدریس میکردم.آن شب حدود ساعت ده شب رسیدم و بسیار خسته بودم، بدون وضو خوابیدم و در عالم خواب نهیبی شنیدم که اینجا مسجد است چرا بدون طهارت خوابیدی!

وی افزود: از خواب بیدار شدم و با وضو خوابیدم. مسجد در واقع به معنی محل عبادت است. این قضیه ای هست که در همان سال اول برای بنده پیش آمد.

دکتر ابوترابی گفت: از ویژگی های ممتاز و کم نظیر این دوره ها معنویت بسیار بالا در این دوره ها بود که کاملا محسوس بود و فارغ التحصیلان این دوره ها، با یک تحول روحی، معنوی، علمی و اخلاقی از این دوره ها می رفتند. این حال ادامه دارد. افراد بسیاری در این دوره ها سرنوشت زندگیشان عوض شده است که فرصت بیشتری برای بیان می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد ابوترابی گفت: بد نیست این خواب را هم عرض کنم. چند سال پیش برای تدریس در طرح ولایت به مشهد مقدس دعوت شدم. یک ثلث تدریس داشتم بعد از اتمام آن ثلث بنا بود باز گردم. مهیای برگشت میشدم که شب در عالم خواب دیدم خدمت یکی از بزرگان علمی و اخلاقی خود که از سادات هم هستند رسیده ام و با ایشان در یک مکان بسیار مقدس معتکف بودیم. بعد از آنکه اعتکاف تمام شد و از هم جدا شدیم بعد از چند روز آن عالم بزرگوار نماینده ای فرستادند و فرمودند آیا شما حاضرید ده روز دیگر باهم اعتکاف کنیم؟ عرض کردم چه افتخاری بالاتر از این هست. حتما می آیم. فردای آن روز که بیدار شدم از دفتر طرح ولایت در قم تماس گرفتند و گفتند حاضرید 10 روز دیگر برای یک ثلث اینجا بمانید و تدریس داشته باشید؟ خواب من تعبیر شد. در واقع طرح ولایت یک اعتکاف آن هم در کنار حضرت امام رضا علیه السلام بود. از اینگونه موارد در طرح ولایت زیاد پیش آمده است.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) در پایان افزود: البته نمی خواهیم بگوئیم خواب اعتبار دارد. ولی با توجه به شواهد وآثار و برکاتی که از این دوره در فراگیران طرح ولایت دیده شده، میتواند تایید این خواب ها باشد.

ادامه مطلب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا